星期一, 8月 07, 2006

深層矛盾

在街上收集簽名,反對銷售稅,有一位男士走來簽了個名,然後說:『政府冇鬼用!』--我本來以為他是指政府控制公共財政的手段,誰知他接著說:『?新移民搶晒?工,政府冇鬼用!』,然後離開了。

xxx

有一位婆婆來到我的辦事處,想申請生果金,我告知她由於她正在拿綜援,不會有額外的生果金。得知事實,她開始呢喃:『有冇搞錯,菲傭都有三千幾蚊啦,又包食又包住!』雖然覺得她九唔搭八,但仍耐心告訴她,其實菲傭幾年前已經被政府強搶去了四百大元,而且她們離鄉別井廿四小時上班,才有三千幾元人工。她仿似不懂,繼續呢喃:『有冇搞錯!』

xxx

和一位長者義工在活動後閒談,談到嫁來香港的內地女性,她一肚氣:『佢地嫁俾o個o的佬,大佢地廿年,落到來咪又係拎綜援,再唔係就落到來後飛左個佬,自己搵錢。講到尾都係想來香港之嘛!』我說,這又怎能一概而論呢?況且香港人又何嘗不是從大陸來的?一位街坊加入戰團:『依家大陸落來o的人冇以前o個輩咁刻苦,』然後加上一句無敵總結:『總之大陸來o既個格都係衰o的!』

xxx

我想起了數個月前那段新移民兒童被辱罵的新聞,有很多話想說,卻不知怎樣說好。本來打了一大堆文字,卻徒然加重了自己的無力感。一事無成。

弱勢者欺負更弱勢者,是社會最致命的矛盾。

沒有留言: